| Prispevki

V luči rastoče negotovosti, ki jo seboj prinašajo aktualne krize človeštva, postaja čedalje bolj pomembno, da v človeški skupnosti negujemo in spodbujamo vrednote miru, potrpežljivosti, razumevanja in spoštovanja.

Mednarodni dan strpnosti, ki ga praznujemo 16. novembra nas spodbuja k preseganju okvirjev naših človeških slabosti in obenem usmerja k jasni opredelitvi za dobre odnose v družbi. To je še posebej pomembno na ravni šole, saj je ena najpomembnejših nalog izobraževanja vzgajati za odgovorno varovanje svobode in vzpostavitev strpnega, miroljubnega sožitja ter medsebojnega spoštovanja.

Pri pouku Aktivnega državljanstva so dijaki 2. letnikov mednarodni dan strpnosti obeležili s pripovedovanjem o lastnih izkušnjah strpnosti. Obenem so iskali rešitve za bolj miroljubno sobivanje na področju šole, prometa in celo videoiger.

Z drugimi ravnaj tako, kot si želiš, da bi drugi ravnali s tabo : zgodbe dijakov

Imam eno zgodbo iz 7. razreda osnovne šole. Dobili smo novega sošolca. Sošolec je bil iz drugega mesta. Preselil se je iz Tuzle. Imel je hudo zgodbo v družini. Oče in mati sta vezo prekinila. Zelo slabo se je učil v šoli. Vsi v razredu so ga zbadali zato, ker je bil zelo slab dijak, smejali so se zato, ker je bil brez očeta. Jaz sem bil edini, ki je bil strpen do njega. Začel sem mu pomagati tako, da sva postala prijatelja. Takrat, ko so v razredu izvedeli, so se začeli še meni posmehovati. Jaz sem se tudi zelo slabo počutil. Čez nekaj časa je ta dijak, ki so se mu vsi posmehovali, bil najboljši na šoli. Ko so učitelji izvedeli, sem dobil pohvalo. Človeka ne moreš spoznati v enem dnevu. Nikogar ne sodite po videzu in položaju, ampak mu v tistem trenutku poskušajte pomagati. Edvin

V osnovni šoli, ko smo imeli športno vzgojo, smo igrali nogomet. Med igro mi sošolec poda žogo in jaz tečem proti nasprotnikovemu golu, ko me nenadoma sošolec spotakne in oba jezna se začneva kregat. Jaz, ker menim, da je bil prekršek, on pa ker meni, da prekrška ni bilo. Da bi se jeza umirila sem odnehal, da bi v miru lahko nadaljevali z igro. Mahir

Bil sem strpen, ko smo se s prijatelji skregali in so mi pisali žaljive besede, jaz pa sem jih samo ignoriral ali pa odpisoval na lep način, saj sem vedel, da če bom opisoval na njihov način se bomo še bolj skregali, kar mi pa ni bilo preveč všeč. Jure

Bil sem zelo strpen, ko je moj mlajši brat poškodoval moj moped in trdil da tega ni storil on pa čeprav sem ga zalotil pri tem dejanju. Takrat sem bil zelo strpen in za malo vsoto denarja popravil škodo. Matija

Imam eno zgodbo iz 5. razreda osnovne šole. Dobili smo novega sošolca. Sošolec je bil namreč iz Kosova, slabo je govoril slovenski jezik, bil je malo temnejše polti in pa druge vere. Vsi so ga zbadali zato ker je imel govorno napako in še smejali so se njegovi izgovorjavi besed, ker mu je šlo zelo slabo. Jaz sem bil na žalost edini v razredu, ki sem bil strpen. Začela sva se družiti in prišlo je do tega, da sem mu od začetka pomagal, da se nauči jezik nato pa sem mu nudil še pomoč pri drugih predmetih. Nato so na žalost začeli zbadati še mene, ker sem se družil z njim. A mene to ni ustavilo, še vedno sem se družil z njim, bil strpen do njega in mu pomagal. Ker so učiteljice to opazile smo se o tem pogovorili na razredni uri. In z pomočjo učiteljic smo ostalim sošolcem pomagali, da tudi oni postanejo strpni. Tako smo bili cel razred kot eno, vsi strpni en do drugega tako, da smo na koncu dobili pohvalo od vseh učiteljic kako dobro smo sprejeli novega sošolca. Matevž

dijaki 2.B

Kdaj sem nestrpen in kdaj strpen?

Žan: Strpen sem, ker poskušam biti spoštljiv do drugih, ker ne vem njihove zgodbe. Nestrpen sem, ker včasih popustim.

Mirza: Nestrpen sem, ko mi nekdo želi nekaj pokazati ampak hočem poskusiti sam, ampak on razlaga naprej. Strpen sem, ko vem da bi lahko prišlo do resnega problema, konflikta.

Samo: Nestrpen postanem, ko nekdo na dolgo in široko razlaga nekaj, kar bi lahko povedal v dveh stavkih. Ali ko zelo počasi govorijo in zavlačujejo. Strpen pa sem, če vidim, da se nekdo trudi pa mu ne gre. Treba je biti potrpežljiv in miren ter razumevajoč.

Jakob: Nestrpen sem pri korona ukrepih. Strpen sem pri gneči na cesti. Ko bom prispel na cilj, bom.

dijaki 2.G

Kako bi lahko rešili nestrpnost v ...

Ne glede na probleme in vse, moramo biti spoštljivi do drugih. Boljše je, če koga ne maramo, da se z njim ne pogovarjamo kot da se kregamo.

Problemi v šoli: prekomerno zafrkavanje, mnenje dijakov, da imajo nekateri sošolci več privilegijev pri učitelju in učitelji, ki ne dovolijo pogovarjanja dijakov v maternem jeziku med odmorom.

Rešitve: zafrkavanje naj bo v mejah normale, brez žaljenja drugih učencev. Enkrat na leto naj razred, ki ima največ različnih nacij, naredi predstavitev o življenju skupaj in  to prezentirajo v šoli. Organizira naj se potovanja v države bivše Jugoslavije, obiskovanje njihove kulture in življenja.

dijaki 2.A

Z gradnjo podhodov, s hitrejšimi vlaki, z gradnjo novih cest s prehodi za pešce in z manj semaforji. Uvedli bi širše ceste in več pasov ter kazen za pešce, ki bi ceste prečkali drugje kot na prehodu ali podhodu.

dijaki 2.A

Vsi igralci naj govorijo isti jezik. Dovoliti bi morali le govor znotraj igre, izven nje pa naj bodo igralci na »mute«. Če izrečeš preveč kletvic, si avtomatsko utišan, če znoriš, nehaj igrat.

dijaki 2.A

Da je spodbujanje miru in sožitja mogoče, pomembno in potrebno tudi v kriznih okoliščinah našega časa so dijaki dokazali tudi v času razrednih karanten, ko so z namenom promocije miru, zavzemanja za človeško dostojanstvo in v duhu spoštovanja do drugačnosti izdelovali grafične izdelke.

Dijaki 2.B, 2.D in 2.E

Mednarodni dan strpnosti je dan, ko pozabimo na gojenje zamer in sovraštva ter se raje odločimo za prijateljstvo in spoštovanje. Naj nas spodbudi k mirnemu odnosu skozi celotno šolsko leto, in še dlje.

Miha Černe

Sorodne objave
0
Dostopnost