Na kateri fakulteti ste študirali?
Na strojni fakulteti v Ljubljani sem končal višješolski
študijski program. Kasneje sem študiral ob delu in uspešno zaključil 2. stopnjo
izobraževanja na področju strojništva, visoko strokovno šolo.
študijski program. Kasneje sem študiral ob delu in uspešno zaključil 2. stopnjo
izobraževanja na področju strojništva, visoko strokovno šolo.
Ste bili v vojski? Kje ste jo služili?
V vojski sem bil leta 1983 v Jugoslovanski ljudski
armadi. Služil sem jo na Kosovu, skoraj leto dni.
armadi. Služil sem jo na Kosovu, skoraj leto dni.
Kje ste dobili prvo zaposlitev?
Po končani fakulteti sem se najprej zaposlil v Iskri
Elementi. Izdelovali smo milijonske serije elektromehanskih relejev, kasneje pa
sem delal tudi na merilnih sistemih obdelovalnih strojev.
Elementi. Izdelovali smo milijonske serije elektromehanskih relejev, kasneje pa
sem delal tudi na merilnih sistemih obdelovalnih strojev.
Ali menite, da mora avtoserviser znati več tujih jezikov? Koliko jih vi
govorite?
govorite?
Znanje tujih jezikov je pomembno. Dobro je, da zna avtoserviser
govoriti angleško in nemško. Nemško predvsem zaradi velikega števila nemških
vozil na našem tržišču. Ni pa nujno, da obvlada še kak drug tuj jezik, pomembno
je, da z znanjem tujih jezikov najde podatke, ki jih potrebuje. Sam dobro
govorim angleščino, nemščino pa bolj razumem, kot govorim. Tekoče obvladam tudi
srbski in hrvaški jezik, ki sem se ju učil v šoli in uporabljal v vojski.
Govorim ju tako dobro kot slovenščino.
govoriti angleško in nemško. Nemško predvsem zaradi velikega števila nemških
vozil na našem tržišču. Ni pa nujno, da obvlada še kak drug tuj jezik, pomembno
je, da z znanjem tujih jezikov najde podatke, ki jih potrebuje. Sam dobro
govorim angleščino, nemščino pa bolj razumem, kot govorim. Tekoče obvladam tudi
srbski in hrvaški jezik, ki sem se ju učil v šoli in uporabljal v vojski.
Govorim ju tako dobro kot slovenščino.
Kako je potekala vaša poklicna pot na naši šoli?
Zaposlil sem se kot učitelj praktičnega pouka na ročni in
strojni obdelavi. Poučeval sem tudi prometne oz. logistične tehnike. Leta 2000
sem postal vodja šolskih delavnic in poleg vodenja PUD-a to delo opravljam še
danes.
strojni obdelavi. Poučeval sem tudi prometne oz. logistične tehnike. Leta 2000
sem postal vodja šolskih delavnic in poleg vodenja PUD-a to delo opravljam še
danes.
Kaj najrajši delate kot organizator PUD-a?
Zanimive so mi vse faze dela. Rad se pogovarjam z dijaki,
da ugotovim, kje in kaj želijo delati. Tako najdem zanje primerne delodajalce. Med
praktičnim usposabljanjem pri delodajalcih dijake obiskujem in tako spremljam
njihovo delo, na koncu pa od delodajalcev zberem še povratne informacije.
da ugotovim, kje in kaj želijo delati. Tako najdem zanje primerne delodajalce. Med
praktičnim usposabljanjem pri delodajalcih dijake obiskujem in tako spremljam
njihovo delo, na koncu pa od delodajalcev zberem še povratne informacije.
Udeležujete se tudi mednarodnih izmenjav. Smo dovolj konkurenčni drugam
šolam na severu Evrope, kamor odide veliko naših dijakov?
šolam na severu Evrope, kamor odide veliko naših dijakov?
Največ izkušenj imam s finskimi šolami. Po obsegu, velikosti
in opremljenosti se naših in finskih šol ne da primerjati. Mi delamo v veliko
skromnejših razmerah, vendar ne slabše od Fincev. Naši dijaki so strokovno zelo
dobro podkovani.
in opremljenosti se naših in finskih šol ne da primerjati. Mi delamo v veliko
skromnejših razmerah, vendar ne slabše od Fincev. Naši dijaki so strokovno zelo
dobro podkovani.
Kaj vam je najbolj všeč pri izmenjavi dijakov in učiteljev?
Predvsem potovanja, spoznavanje tujih dežel, šol in
ljudi. Z ljudmi iz tujine navežeš pristen stik. Dober občutek je, ko veš, da imaš
več 1000 km stran prijatelja, ki ga lahko vsak trenutek pokličeš. Z našimi
dijaki v tujini je zelo prijetno delati, so zagreti in pripravljeni za delo. Zelo
so npr. vznemirjeni, ko prvič letijo z letalom. Z izmenjavami dobimo dijaki in
učitelji veliko novih življenjskih izkušenj.
ljudi. Z ljudmi iz tujine navežeš pristen stik. Dober občutek je, ko veš, da imaš
več 1000 km stran prijatelja, ki ga lahko vsak trenutek pokličeš. Z našimi
dijaki v tujini je zelo prijetno delati, so zagreti in pripravljeni za delo. Zelo
so npr. vznemirjeni, ko prvič letijo z letalom. Z izmenjavami dobimo dijaki in
učitelji veliko novih življenjskih izkušenj.
Imate hobije? Kateri so?
Rad potujem in rad sem z družino; rad počnem tudi kaj
ustvarjalnega. Všeč so mi tudi aktivni športni dnevi.
ustvarjalnega. Všeč so mi tudi aktivni športni dnevi.
Ste tudi ljubitelj motorjev. Kdaj ste opravili izpit zanj? Koliko jih
imate v domači garaži?
imate v domači garaži?
Sem zelo velik ljubitelj motorjev, vendar se nisem ves
čas vozil z njimi. Do odhoda v vojsko sem bil aktiven motorist, kasneje pa ne
več zaradi družinskih in ostalih obveznosti. Gradil sem hišo in ni bilo ne časa
ne finančnih sredstev. Zadnjih 10 let pa jih spet vozim. Vožnjo z njimi sem ves
čas pogrešal. Vozniški izpit sem naredil pri še ne 16 letih. Po izpit sem se pripeljal
z motorjem. Nimam ves čas istih motorjev. V garaži jih imam več, eden ni dovolj
za vse moje potrebe. Za vsakdanji mestni prevoz je najprimernejši skuter, za
potovanja vsaj 1000-kubični motor z veliko navora, da lahko brez težav pelje mojo
ženo, mene in najino prtljago. Zadnjih pet let tudi dirkam, zato imam tudi tekmovalni
motor.
čas vozil z njimi. Do odhoda v vojsko sem bil aktiven motorist, kasneje pa ne
več zaradi družinskih in ostalih obveznosti. Gradil sem hišo in ni bilo ne časa
ne finančnih sredstev. Zadnjih 10 let pa jih spet vozim. Vožnjo z njimi sem ves
čas pogrešal. Vozniški izpit sem naredil pri še ne 16 letih. Po izpit sem se pripeljal
z motorjem. Nimam ves čas istih motorjev. V garaži jih imam več, eden ni dovolj
za vse moje potrebe. Za vsakdanji mestni prevoz je najprimernejši skuter, za
potovanja vsaj 1000-kubični motor z veliko navora, da lahko brez težav pelje mojo
ženo, mene in najino prtljago. Zadnjih pet let tudi dirkam, zato imam tudi tekmovalni
motor.
Katera je vaša najljubša znamka motorjev?
Nimam najljubše znamke. Mislim, da ni slabih motorjev,
zato nimam predsodkov do italijanskih, nemških ali japonskih motorjev. Sam
vozim motorje japonske znamke, ker so najdostopnejši in cenovno najbolj ugodni.
Se redko pokvarijo, če pa se, rezervne dele zanje dobim brez težav. Italijanski
motorji so večinoma dvovaljniki in primerni za športno aktivna potovanja. So zahtevni
za vožnjo. Nemški motorji pa slovijo kot uporabni stroji za dolge poti, a so
predragi za povprečnega motorista.
zato nimam predsodkov do italijanskih, nemških ali japonskih motorjev. Sam
vozim motorje japonske znamke, ker so najdostopnejši in cenovno najbolj ugodni.
Se redko pokvarijo, če pa se, rezervne dele zanje dobim brez težav. Italijanski
motorji so večinoma dvovaljniki in primerni za športno aktivna potovanja. So zahtevni
za vožnjo. Nemški motorji pa slovijo kot uporabni stroji za dolge poti, a so
predragi za povprečnega motorista.
Nam poveste kakšno zanimivo šolsko prigodo?
Prigod je bilo veliko, saj nisem več med najmlajšo
generacijo učiteljev. Dogajajo se iz dneva v dan. Imel sem opravka z več kot 10.000
dijaki. Smešno je, ko zamenjujem imena dijakov, saj si predvsem zapomnim
njihove obraze, ne imen. Zanimiva je bila prva generacija avtoserviserjev. Bili
so zelo živahni. Učili smo jih na nov način, ki ga še nismo obvladali, in tako
je nastalo mnogo zabavnih situacij in prigod.
generacijo učiteljev. Dogajajo se iz dneva v dan. Imel sem opravka z več kot 10.000
dijaki. Smešno je, ko zamenjujem imena dijakov, saj si predvsem zapomnim
njihove obraze, ne imen. Zanimiva je bila prva generacija avtoserviserjev. Bili
so zelo živahni. Učili smo jih na nov način, ki ga še nismo obvladali, in tako
je nastalo mnogo zabavnih situacij in prigod.
Kakšen je vaš življenjski moto?
Moj življenjski moto je: Če človeku ne znaš ali ne zmoreš pomagati, mu tudi nagajati ali ga ovirati
ni potrebno.
ni potrebno.
Vprašanja
napisal Blaž Lužar, 5. T, spraševal Miha Jančič, 2. O.
napisal Blaž Lužar, 5. T, spraševal Miha Jančič, 2. O.
Sorodne objave