Spoštljiv, prijazen, razumevajoč, zanimiv, pošten, nasmejan je le nekaj pridevnikov, s katerimi so dijaki SIC Ljubljana opisali dobrega učitelja. Mednarodni dan učiteljev, ki ga obeležujemo vsako leto 5. oktobra, je bil dober razlog, da smo si pri urah družboslovja in zgodovine vzeli čas in se z dijaki pogovorili o današnji vlogi učitelja.
In šele ko si vzamemo čas, ko pustimo dijakom, da se odprejo, se nam zaupajo, ko se počutijo slišani, se zavemo, kako pomembno vlogo igra učitelj. Velikokrat pozabimo, da nismo le podajalci znanja, ampak smo tudi motivatorji, psihologi, prijatelji, zdravniki, vzorniki, vzgojitelji, ne redko tudi mame in očetje, vse v eni osebi. Biti učitelj še zdaleč ni le poklic, temveč je poslanstvo, ki ga nihče ne sme jemati zlahka.
Letošnji naslov UNESCO Mednarodnega dneva učiteljev je Učitelji v središču okrevanja pri izobraževanju. Ta tema je bila izbrana, da odraža vlogo, ki jo imajo učitelji v času krize covid-19, in poudarja podporo, ki jo potrebujejo, da v celoti prispevajo k okrevanju izobraževanja. V trenutnih razmerah, ko ima učitelj eno uro v razredu, že drugo na računalniku (ker so dijaki v karanteni), tretjo spet v učilnici, spoznamo, kako zahtevna je naša naloga. Jo bomo zmogli? Seveda, saj smo, kot bi rekli dijaki, »najjači«.
Včasih pa tudi učitelji potrebujemo motivacijo, gesto, ki nam daje pogon. Zato smo se z dijaki odločili, da poiščemo misli in citate o učiteljih, jih napišemo na plakate in jih nalepimo na vrata kabinetov. Tako so zjutraj, preden so vstopili v svoje učiteljske prostore, našli na vratih napis, ki je, upamo, dosegel svoj namen, in sicer nasmeh na obrazu in ponos v srcu za poslanstvo, ki ga opravljajo.
Tamara Milinčič Medven