MEDNARODNA MOBILNOST DIJAKOV IN
UČITELJEV V ŠPANIJI
UČITELJEV V ŠPANIJI
Usposabljanje dijakov in
učiteljev v glavnem španskem mestu Madridu je potekalo v okviru projekta Družbene in gospodarske spremembe narekujejo
potrebo po novih poklicnih znanjih, ki se izvaja v sklopu programa Erasmus+
KA1.
učiteljev v glavnem španskem mestu Madridu je potekalo v okviru projekta Družbene in gospodarske spremembe narekujejo
potrebo po novih poklicnih znanjih, ki se izvaja v sklopu programa Erasmus+
KA1.
Na mobilnost je od 9. 11. 2014
do 6. 12. 2014 odšlo pet dijakov, in sicer Niko Badovinac in Aljaž Černigoj, ki
se izobražujeta v programu Tehnik mehatronike, ter Tilen Enci, Luka Starec in
Blaž Demšar, ki se izobražujejo v programu Avtoservisni tehnik. Poleg dijakov
so za en teden na mobilnost odšli tudi profesorji Lenka Brezovar, Jože Stepan in
Breda Tekavec.
do 6. 12. 2014 odšlo pet dijakov, in sicer Niko Badovinac in Aljaž Černigoj, ki
se izobražujeta v programu Tehnik mehatronike, ter Tilen Enci, Luka Starec in
Blaž Demšar, ki se izobražujejo v programu Avtoservisni tehnik. Poleg dijakov
so za en teden na mobilnost odšli tudi profesorji Lenka Brezovar, Jože Stepan in
Breda Tekavec.
Naša pot se je pričela v
nedeljo, 9. 11. 2014, na ljubljanskem Letališču Jožeta Pučnika. Dijaki so prvič
potovali z letalom, zato je bilo to zanje posebno doživetje. Ker se dijaki z
mobilnosti vračajo sami, brez profesorjev, smo poskrbeli, da so spoznali tudi
letališče v Münchnu, kjer bodo morali prestopiti ob povratku. Nedelja je bila
namenjena še namestitvi v hostel in hotel.
nedeljo, 9. 11. 2014, na ljubljanskem Letališču Jožeta Pučnika. Dijaki so prvič
potovali z letalom, zato je bilo to zanje posebno doživetje. Ker se dijaki z
mobilnosti vračajo sami, brez profesorjev, smo poskrbeli, da so spoznali tudi
letališče v Münchnu, kjer bodo morali prestopiti ob povratku. Nedelja je bila
namenjena še namestitvi v hostel in hotel.
V ponedeljek smo raziskovali in spoznavali mesto. Vreme je
bilo lepo, zato smo uspeli videti kar nekaj znamenitosti mesta, predvsem pa smo
uživali v živahnem mestnem utripu.
bilo lepo, zato smo uspeli videti kar nekaj znamenitosti mesta, predvsem pa smo
uživali v živahnem mestnem utripu.
V torek so nam predstavili delovna mesta. Trije dijaki se bodo
urili in dopolnjevali svoje znanje v servisu Renault, dva dijaka pa v tovarni
IVECO. Popoldne smo poskrbeli za mesečne vozovnice in si ogledali šolo.
urili in dopolnjevali svoje znanje v servisu Renault, dva dijaka pa v tovarni
IVECO. Popoldne smo poskrbeli za mesečne vozovnice in si ogledali šolo.
Naša gostiteljica v Madridu je bila
šola CIFP Profesor Raúl Vázquez
šola CIFP Profesor Raúl Vázquez
Na šoli izobražujejo dijake v
smereh elektromehanika vozil in letal ter po novem tudi vlakov ter
avtokaroseristika in avtomehanika. Presenetila nas je predvsem prostornost
delavnic.
smereh elektromehanika vozil in letal ter po novem tudi vlakov ter
avtokaroseristika in avtomehanika. Presenetila nas je predvsem prostornost
delavnic.
V sredo smo si profesorji skupaj
z dijakoma ogledali tovarno IVECO. Na vsakih 8 minut v IVECU sestavijo
tovornjak in tako na dan iz tovarne pride približno 130 tovornjakov. Zaposleni
ne skrivajo ponosa nad svojim delodajalcem. Vsekakor je delo v tovarni dobro
organizirano. Praktično na vsakem koraku opozarjajo na varnost pri delu.
z dijakoma ogledali tovarno IVECO. Na vsakih 8 minut v IVECU sestavijo
tovornjak in tako na dan iz tovarne pride približno 130 tovornjakov. Zaposleni
ne skrivajo ponosa nad svojim delodajalcem. Vsekakor je delo v tovarni dobro
organizirano. Praktično na vsakem koraku opozarjajo na varnost pri delu.
Izredno zanimivo je bilo tudi od
blizu in v praksi videti, da je podjetje družbeno odgovorno in izredno veliko skrb
namenja ločevanju odpadkov.
blizu in v praksi videti, da je podjetje družbeno odgovorno in izredno veliko skrb
namenja ločevanju odpadkov.
Ostale dni smo namenili urejanju
dokumentacije ter druženju z učitelji, med drugim smo uspešno poskrbeli tudi za
dogovore o nadaljnjem sodelovanju, srečali pa smo se tudi z dijaki, ki so z
nami delili svoje prve občutke o usposabljanju.
dokumentacije ter druženju z učitelji, med drugim smo uspešno poskrbeli tudi za
dogovore o nadaljnjem sodelovanju, srečali pa smo se tudi z dijaki, ki so z
nami delili svoje prve občutke o usposabljanju.
Dijaki se bodo vse štiri tedne
usposabljali v podjetjih. Verjamemo, da bodo pridobili veliko zanimivih
izkušenj in novega znanja. Že v prvih dneh so opazili razlike v načinu dela in
življenjskih navadah. Svoje delo opravljajo vestno in odgovorno.
usposabljali v podjetjih. Verjamemo, da bodo pridobili veliko zanimivih
izkušenj in novega znanja. Že v prvih dneh so opazili razlike v načinu dela in
življenjskih navadah. Svoje delo opravljajo vestno in odgovorno.
Na mobilnost je potrebno vsekakor
gledati celostno. Za vsakega posameznika je to v večini primerov prva daljša
odsotnost od doma, izkušnja samostojnega življenja ter vsakodnevnega dela.
Potrebno se je znajti v novih situacijah, reševati komunikacijske prepreke in
kulturne razlike. Verjamemo, da usposabljanje v tujini vsakemu udeležencu
omogoči življenjsko izkušnjo, ki vpliva na njegovo samozavest, delovne navade
in zastavljanje novih ciljev v življenju.
gledati celostno. Za vsakega posameznika je to v večini primerov prva daljša
odsotnost od doma, izkušnja samostojnega življenja ter vsakodnevnega dela.
Potrebno se je znajti v novih situacijah, reševati komunikacijske prepreke in
kulturne razlike. Verjamemo, da usposabljanje v tujini vsakemu udeležencu
omogoči življenjsko izkušnjo, ki vpliva na njegovo samozavest, delovne navade
in zastavljanje novih ciljev v življenju.
Za profesorje je mobilnost
svojevrsten izziv. Kakor dijaki moramo tudi profesorji komunicirati v tujem
jeziku, poleg tega pa v prvih dneh v sodelovanju s tujimi koordinatorji
poskrbimo za organizacijo, nastanitev, spoznavanje s kulturo ter mestom.
svojevrsten izziv. Kakor dijaki moramo tudi profesorji komunicirati v tujem
jeziku, poleg tega pa v prvih dneh v sodelovanju s tujimi koordinatorji
poskrbimo za organizacijo, nastanitev, spoznavanje s kulturo ter mestom.
V tako kratkem času profesorji
nismo uspeli opaziti večjih razlik med španskim in slovenskim šolskim sistemom.
Razen tega, da pouk v šoli CIFP Profesor Raúl Vázquez poteka tudi v
popoldanskem času, bistvenih razlik v pedagoškem procesu nismo zaznali. Veliko
nam je pomenilo, da so si profesorji in direktorica vzeli čas za pogovor in
druženje z nami, saj smo tako lahko delili izkušnje in informacije o izvedbi
pouka ter projektov. Ugotovili smo, da se srečujemo z zelo podobnimi izzivi in
težavami.
nismo uspeli opaziti večjih razlik med španskim in slovenskim šolskim sistemom.
Razen tega, da pouk v šoli CIFP Profesor Raúl Vázquez poteka tudi v
popoldanskem času, bistvenih razlik v pedagoškem procesu nismo zaznali. Veliko
nam je pomenilo, da so si profesorji in direktorica vzeli čas za pogovor in
druženje z nami, saj smo tako lahko delili izkušnje in informacije o izvedbi
pouka ter projektov. Ugotovili smo, da se srečujemo z zelo podobnimi izzivi in
težavami.
Izpostavili so problematiko
uporabe mobilnih telefonov med poukom in iskanju rešitev, kako jih integrirati
v pouk.
uporabe mobilnih telefonov med poukom in iskanju rešitev, kako jih integrirati
v pouk.
Izredno pomembna izkušnja so
ogledi delovnih mest. Izvajanje praktičnega pouka in usposabljanja na delovnem
mestu je za naše dijake zelo pomembno, zato obiski tovarn, servisov itd. za
profesorje pomenijo pridobivanje znanja o procesih, organizaciji in zahtevah,
ki so značilni za posamezno delovno mesto oziroma sektor. Poznavanje dela, ki
ga imamo možnost videti v praksi, tako pri nas kot v tujini, predstavlja dodano
vrednost, ki omogoča širši pogled in raziskovanje novih možnosti pri razvijanju
naših ur pouka. Ker dobimo vpogled v aktualno bodoče delo dijakov, si lahko
zastavljamo nove izzive tako pri izvedbi pouka kot tudi pri projektih.
ogledi delovnih mest. Izvajanje praktičnega pouka in usposabljanja na delovnem
mestu je za naše dijake zelo pomembno, zato obiski tovarn, servisov itd. za
profesorje pomenijo pridobivanje znanja o procesih, organizaciji in zahtevah,
ki so značilni za posamezno delovno mesto oziroma sektor. Poznavanje dela, ki
ga imamo možnost videti v praksi, tako pri nas kot v tujini, predstavlja dodano
vrednost, ki omogoča širši pogled in raziskovanje novih možnosti pri razvijanju
naših ur pouka. Ker dobimo vpogled v aktualno bodoče delo dijakov, si lahko
zastavljamo nove izzive tako pri izvedbi pouka kot tudi pri projektih.
Tako pri dijakih kot tudi pri
profesorjih izkušnja mobilnosti – usposabljanja v tujini – doprinese k
osebnostnemu razvoju, širi naše znanje, zaradi pridobljenih izkušenj pa si
veliko bolj samozavestno zastavljamo nove izzive.
profesorjih izkušnja mobilnosti – usposabljanja v tujini – doprinese k
osebnostnemu razvoju, širi naše znanje, zaradi pridobljenih izkušenj pa si
veliko bolj samozavestno zastavljamo nove izzive.
Lenka Brezovar
Sorodne objave