S pojmom trajnostna mobilnost sem se prvič srečal v srednji šoli, razloži pa nam različne načine premeščanja ter koliko so ti načini dobri za naše zdravje in zdravje našega planeta. Ko nam je razrednik Damijan Krašovec predstavil projekt Dijaki dijakom za varno mobilnost v srednjih šolah, sem se takoj vključil. V okviru projekta smo imeli veliko delavnic o varni in trajnostni mobilnosti, hkrati pa smo se o tem pogosto pogovarjali pri predmetih TSR in TKO, na razrednih urah ter sestankih kluba.
Ena prvih delavnic je bila Prometni dan v urbanem naselju, to je bilo 8. 11. 2017. Ogledali smo si ljubljanski potniški avtobus (LPP), nekaj izvedeli o njem, videli pa smo tudi simulator za prevračanje avtomobila in simulator vožnje z motorjem.
Ena izmed najbolj poučnih delavnic pa je bila, ko so nas obiskali predstavniki Zavoda Vozim, še posebej Žiga, ki je povedal, kaj se je zgodilo, da je danes v invalidskem vozičku. Nato nam je razložil fizične in psihične posledice nesreče. Ob tem smo spoznali posledice neupoštevanja prometnih pravil.
Po tem projektu smo imeli prvo koordinacijsko srečanje na šoli, obiskali so nas predstavniki 7 šol. Razdelili so nas v skupine, vsaka skupina je dobila svoj naslov, ki je bil povezan s temo varnosti v prometu. Dobili smo A3-list, nekaj revij in flomastrov in v 5 minutah smo morali narediti plakat. Ko smo predstavili plakate, so pripeljali simulator za prevračanje, ki smo ga vsi preizkusili.
Pomemben je bil tudi teden mobilnosti. Posneti smo morali video na temo trajnostne mobilnosti in ga poslali na natečaj. Dobili smo nagrado za najboljši video.
Novembra 2018 smo na povabilo Roberta Štabe sodelovali na prireditvi ob dnevu spomina na žrtve prometnih nesreč. Razrednik je predstavil pomen projekta za našo šolo in naše dijake, profesor Milan Casagrande je delil svojo bolečo izkušnjo ob izgubi hčerke v prometni nesreči, dijaki pa smo odrepali avtorsko pesem, napisano za ta dogodek.
Naslednja delavnica je bila 5. 2. 2019, ko smo obiskali Gasilsko brigado Ljubljana, kjer so nam razkazali oblačila in specialna vozila. Dva dni za tem smo imeli še eno delavnico, ko je na šolo prišel predstavnik AMZS in nam povedal veliko o vožnji in motnjah med vožnjo. Tudi tokrat smo dobili naslove in smo morali narediti plakate ter jih predstaviti.
Nervtech je organiziral delavnico 11. 4. 2019, cel razred je lahko preizkusil enega izmed najbolj realnih simulatorjev vožnje. Po preizkusu smo dobili podatke o našem reakcijskem času in reakcijski poti.
Zadnja delavnica je bila 9. 5. 2019, to je bilo drugo koordinacijsko srečanje na naši šoli. Ta delavnica je bila podobna prvemu koordinacijskemu srečanju, sprememba je bila le v tem, da je vsaka šola predstavila, kako sodeluje pri projektu trajnostne mobilnosti, imeli pa smo tudi predstavitev prve pomoči.
Po vsaki delavnici smo bili bolj seznanjeni z varno in trajnostno mobilnostjo.
Tadej Pecigus, 3. I
Video o delu v projektu v šolskem letu 2017/18:
Zmagovalni video na temo trajnostna mobilnost: