| Prispevki
MEDNARODNA MOBILNOST DIJAKOV IN UČITELJEV v SONDERBURGU NA DANSKEM
Usposabljanje dijakov in učiteljev v Sonderborgu na Danskem je potekalo v
okviru projekta Družbene in gospodarske
spremembe narekujejo potrebo po novih poklicnih znanjih
, ki se izvaja v
sklopu programa Erasmus+ KA1. 
Na mobilnost sta od 9. 11. 2014 do 6. 12. 2014 odšla dva
dijaka, Andraž Škof in Adimir Preradović Nasufović, ki se izobražujeta v
programu Logistični tehnik. Poleg dijakov so za en teden na mobilnost odšli tudi
profesorji Andrej Prašnikar, Damijan Krašovec, učitelja strokovnih predmetov,
in Polona Kikelj, učiteljica matematike in računalništva.
Mentorja in spremljevalka
Naše potovanje se je začelo 9. 11. 2014. Z letališča Jožeta Pučnika smo
preko münchenskega letališča poleteli do Kopenhagna. Ker sta dijaka prvič
potovala z letalom, smo jima na letališču pokazali in razložiti vse
podrobnosti, ki jih je potrebno opraviti (oddaja prtljage, spremljanje
informacij, varnostna kontrola itd.). Opozorili smo jih tudi na predmete, ki
jih lahko nosijo v ročni prtljagi in na obvezno pravočasno izpolnitev vseh
omenjenih obveznosti na letališču.
Dijaka se domov vračata sama, zato smo v Sonderborgu pogledali vse možnosti
javnega prevoza na relaciji Sonderborg–Kobenhagen, od koder imata povratni let.
Sledila je pot iz glavnega mesta Danske v Sonderborg. Na poti smo opazili
veliko število vetrnih elektrarn, kasneje pa smo izvedeli, da je v letošnjem
letu Danska veliko investirala v
gradnjo tovrstnih elektrarn.
V Sonderborgu smo dijaka odpeljali v dijaški dom, kjer jima je skrbnica
doma predstavila hišna pravila. Dobila sta lepi sobi v okusno opremljenem domu.
Naslednji
dan smo dijake peljali na logistični oddelek šole v mesto Aabenra. Tu bosta
dijaka opravljala 4-tedensko prakso na šoli pod mentorstvom Pera Rasmunsuna.
Mentor jima je pojasnil, katere dejavnosti bosta opravljala v času prakse.
Dijaka sta takoj dobila delovne obveznosti, učitelji pa smo si ogledali šolo.
V torek, 11.
11. 2014, smo se naposled srečali z Lenne, koordinatorico projektov na šoli.
Prijazno nam je razkazala šolo in nam pojasnila danski šolski sistem. Zanimivo
nam je bilo, da je bil na šoli mir, nobenega vpitja, tekanja. Dijaki so mirno
in samostojno delali vaje, ki jih je zanje pripravil profesor. Vse učilnice
imajo namesto sten steklo, tako da se vidi, kaj se dogaja v razredu. Učitelj
ima lahko naenkrat v razredu do 40 učencev različnih učnih stopenj, saj je tu
učitelj zgolj mentor, ki dijake usmerja, da pridejo do zastavljenega cilja.
Koordinatorica Lenne
Zanimiva se
nam je zdela informacija o programu Ustvarjalec modnih oblačil. Ker ima tudi
Danska na tem področju zelo malo delovnih mest, vpisujejo le dijake, ki imajo
zagotovljenega delodajalca. Poleg tega morajo opraviti še preizkus ročnih
spretnosti.
V četrtek
smo obiskali dijaka na praktičnem pouku. V tem času so dijaki skupinsko
načrtovali način natovarjanja, prevoza ter raztovarjanja tovora od točke A do
točke B, ki so ga tudi časovno uskladili. Po končanem načrtu so vse to tudi
praktično izvedli.
   
Načrtovanje transportne poti
Dijaki imajo
v šoli veliko praktičnega pouka na najsodobnejših strojih in napravah. V času
šolanja za logističnega tehnika opravijo tudi izpit za voznika tovornjaka,
viličarja in avtobusa.
Andraževo praktično delo z viličarjem
Ogledali smo
si tudi arhitekturno dediščino starih danskih mest. Ugotovili smo, da imajo
izreden čut za ekologijo. Na mestnih cestah in ulicah ni avtomobilske gneče.
Gneča se občasno pojavi le na kolesarskih stezah. S kolesom se namreč vozijo
praktično vsi Danci v vseh letnih časih in ne glede na vremenske razmere.
Transport in utrip na ulicah Kopenhagna
                                        
Damijan
Krašovec, Andrej Prašnikar in Polona Kikelj

Sorodne objave
0
Dostopnost