V petek in soboto (11. in 12. 11. 2016) je na Srednji poklicni in strokovni šoli Bežigrad − Ljubljana potekal Start-up vikend, ki smo se ga udeležile tudi dijakinje iz 5. R: Urška Kopinšek, Špela Hafner in Maja Slapar.
V petek smo se ob 8. uri zbrali v »stekleni dvorani«. Najprej sta nas prijazno pozdravila pomočnika ravnateljice Alojz Kranjc in Andrej Prašnikar. Nato smo začeli s predstavitvami. Najprej nam je učiteljica Lea Janežič predstavila vitki poslovni model ali »lean start up«. Pogovarjali smo se, kaj je vitki poslovni model, kako najti pravo poslovno idejo, kdo so ciljni kupci našega izdelka ali storitve, katero promocijsko pot bomo izbrali, kolikšni stroški bodo pri tem nastali in kje ter kako bomo dobili denar za svoj izdelek oziroma storitev. Nato nam je učiteljica Ajda Kamenik podrobno predstavila pravila javnega nastopanja in primerne govorice telesa. Izvedeli smo, kako se znebiti treme in premagati strah, se obnašati in ne obnašati pred občinstvom, kako kvalitetno komunicirati z občinstvom in kakšna je ustrezna drža govorca pri javnem nastopanju. Učiteljica Polona Kikelj nam je predstavila različne logotipe in predstavila pet korakov do izdelave dobrega logotipa. Potem smo se razdelili v skupine. Vsaka skupina je dobila nek predmet, ki ga je bilo treba nadgraditi v nov inovativen izdelek in ga predstaviti s pomočjo poslovnega modela, logotipa in v skladu s pravili javnega nastopanja. Naša skupina je dobila žlico in iz nje smo naredili potovalno žlico, ki se jo da razstaviti v vilice in nož. To idejo smo predstavile pred občinstvom na podlagi »PITCH-a«. To je kratka, jedrnata in prepričljiva osebna predstavitev, predstavitev izdelka ali ideje v dveh minutah. Zatem smo skupine dobile nalogo, da v 18 minutah zgradimo stolp, ki mora stati na mizi. Imeli smo na voljo 20 špagetov, en meter lepilnega traku in vrvice ter slezov kolaček, ki je moral stati na vrhu stolpa. V prvem poskusu nam ni uspelo, imeli pa smo še eno priložnost in uspelo nam je zgraditi 49 centimetrov visok stolp. Potem smo imeli še dve predstavitvi in eno od teh je imela razredničarka 5. R Jožica Pavlovič o izdelavi poslovnega načrta. Nato so nam mladi podjetniki predstavili svoje izdelke, poslovne ideje, podjetja, načrte in prepreke na poti do »poslovnega cilja«. Predstavili so se mag. inž. arh. Janja Kotnik iz podjetja Luster, dr. Luka Kranjc s proizvodnjo domačega piva ter Uroš Juračič, predsednik ženske nogometne ekipe ŽNK Radomlje, izdelovalec spletnih strani na RTV Slovenija in samostojni podjetnik UKI, d. o. o., ki se ukvarja z računalniškimi storitvami.
V soboto smo se znova zbrali ob 8. uri v »stekleni dvorani«, kjer nam je Islam Mušić iz podjetja Saša inkubator predstavil svoje poslovne ideje, kako jih uresničiti in podobno. Dopoldansko delo je potekalo v skupinah, v katerih smo razvijali svoje poslovne ideje in dopolnili poslovni načrt. Poleg Islama Mušića nam je z nasveti pomagala tudi njegova strokovna sodelavka Ana Arnež. Znova smo morali predstaviti neko idejo po istem postopku kot v petek. Naša skupina je predstavila Freedo, aplikacijo in spletno stran za prostovoljce ter podjetja. Bili smo zelo uspešni, saj smo bili od vseh skupin najboljši, zato smo zmagali.
Start-up vikend mi je bil zelo všeč, ker sem izvedela veliko novega o javnem nastopanju, poslovnem načrtu in modelu, kako ju uresničiti, kakšen logotip lahko narediš in podobno. Všeč so mi bile tudi predstavitve mladih podjetnikov in inovatorjev, saj so nam predstavili svoje zgodbe o uspehu in s kakšnima trudom ter voljo so morali iti skozi vse prepreke, ki so se jim postavile na pot do »uresničitve sanj«. Tudi delavnice so bile zanimive, saj smo se morali v skupinah dijaki prilagajati drug drugemu in uskladiti delo ter ideje, da smo lahko bili uspešni. Zelo moram pohvaliti tudi organizatorje vikenda. Vse je potekalo »kot po maslu«, zato se jim zahvaljujem za odlično pogostitev in izkušnjo.
Urška Kopinšek, 5.R
(fotografije na spodnji povezavi)